Verkooptechnieken

Realiseer je sales van A tot Z

Insteek

Verkopen, zo zegt men weleens, dat is een talent. Dat heb je of dat heb je niet. Niets is nochtans minder waar. De sales-goeroes van deze aarde beamen het: een goede verkoper word je middels voldoende oefening, communicatiestrategieën en een gezonde portie inzicht in hoe mensen denken.

Doel van de bedrijfsopleiding

Met deze opleiding breng je de sales vaardigheden van je onderneming naar nieuwe hoogtes. Na deze cursus hebben jouw medewerkers inzicht in hoe klanten aankoopbeslissingen nemen en welke communicatiestrategieën deze beslissingen kunnen beïnvloeden.

Wat komt aan bod

Deze opleiding wordt op maat aangeboden. Onze opleidingscoaches stellen het lesprogramma samen op basis van de voorkennis en noden van uw werknemers en onderneming. Een greep uit het lespakket:

  • Eerst neemt deze opleiding de klant onder de loep. Je analyseert de beslissingsprocedures en graaft dieper in het hart van jouw potentiële koper. Wat motiveert hen? Wat willen ze horen? Wat doet voor hen de deur dicht?
  • Als je begrijpt wat jouw klanten beweegt, dan kan je ook op antwoorden en vragen anticiperen. Hoe bereid je je voor? Hoe houd je hen vast? Er valt heel wat over je producten te vertellen, maar welke informatie is voor welke klant doorslaggevend? Je trainer zal je op de proef stellen en je confronteren met de dooddoeners.
  • Een eigenlijk verkoopgesprek begint niet met het gesprek, maar in de voorbereiding. Met een sellogram leg je wat gewicht in de schaal en heb je een tool achter de hand om te voorkomen dat je met de mond vol tanden komt te staan. Met zo’n houvast bouw je bovendien aan een gezond zelfvertrouwen. Want weigerachtigheid, dat voelt de klant hoe dan ook.
  • Verkopen wat je vooropgesteld had om te verkopen is één. Meer verkopen dan de klant zich voornam is twee. Cross-selling, upselling en deep selling slaan alle drie op technieken om meerverkoop te realiseren. Samen met je trainer werk je met cases om deze technieken in de vingers te krijgen.
  • Ten slotte focust deze interactieve training op een deel van het verkoopgesprek waar velen huiverachtig voor zijn: het telefonisch prospectiegesprek. Veel te veel verkopers geven na een eerst obstakel op of werken weigerende taal in de hand. Met wat strategisch taalgebruik navigeer je nochtans zonder kleerscheuren tot de beslisser in een organisatie. Je leert over woordkleur, de juiste vragen stellen, weigeringen omzeilen of omkeren en doeltreffend argumenteren.

OPLEIDING OP MAAT OF KANT EN KLAAR?

Deze opleiding op maat wordt door onze opleidingsadviseurs aangepast op de voorkennis en noden van u, uw medewerkers en onderneming. De cursus kan volledig naar uw wensen ontwikkeld worden. Nieuw: het is mogelijk om de opleiding 100% digitaal in een online leerplatform te laten verlopen. Wil u liever een kant-en-klare opleiding waaraan u en/of uw werknemers kunnen deelnemen? Ontdek hier welke opleidingen sales & marketing binnenkort bij onze coaches van start gaan.