Hoe LinkedIn gebruiken als verkoopskanaal

Sales, marketing en communicatie - Social media

De meeste bedrijven of hun werknemers zijn vandaag al actief op LinkedIn, maar toch wordt het platform vaak niet ten volle benut. In deze opleiding leren we je alle tips en tricks om van jouw pagina een automatische lead generation tool te maken, zodat je zelf nieuwe prospects aantrekt. 

Broodjeslunch en drankpauze inbegrepen

Naast de basisprincipes over de zichtbaarheid en het contentplan van je pagina gaan we ook dieper in op het belang van netwerken. Hoe bouw je duurzame relaties op, wat zijn de juiste connecties en bovenal: hoe zet je dat netwerk in om je doelstellingen te behalen?

Tijdens deze sessie ontluiken we samen de geheimen van het platform aan de hand van praktische tips en oefeningen. Je leert er om je LinkedIn-profiel optimaal in te vullen en te benutten als netwerktool en maakt eveneens kennis met de professionele toepassingen voor bedrijven en organisaties. Op het einde van de sessie ken jij de kneepjes van het vak en heb je alles in huis om een Meester van LinkedIn te worden.

Daarnaast navigeert specialist ter zake, Mic Adam, met jou in LinkedIn Sales Navigator. Hij geeft je een zicht op waarom je het zou gebruiken en waarom niet. Je leert welke versies er bestaan en wat ze zoal kosten. De verschillen met de standaard (gratis) versie komen aan bod en je ontdekt de voordelen van LinkedIn Sales Navigator. Tot slot ben je na het volgen van deze sessie volledig bekend met termen als Social selling index en SN coach.

Doelgroep

Elke zaakvoerder, ondernemer of medewerker die zijn bedrijf op een professionele manier zichtbaar wil maken op LinkedIn en het platform wilt gebruiken om zijn Sales te laten stijgen.

Programma

  • Wat is het belang van LinkedIn in een wereld die 24/7 geconnecteerd is?
  • Naamsbekendheid via LinkedIn: personal branding, professional branding, company branding;
  • Vergroot je zichtbaarheid door je professioneel visitekaartje optimaal te benutten;
  • Link je persoonlijk profiel aan je bedrijfspagina;
  • Strategisch, gestructureerd, gesystematiseerd en geautomatiseerd posten via LinkedIn;
  • Het voordeel van LinkedIn groepen.
  • De fundamentele principes van (online) netwerken;
  • Hoe bouw je een waardevol netwerk op?
  • Hoe ga je om met het sturen en ontvangen van uitnodigingen? Met wie connecteer je en met wie niet?
  • Verzilver je netwerk: hoe zet je je connecties in om je zakelijke doelstellingen i.f.v. je omzetcijfer te verhogen?
  • De principes van strategisch netwerken.
  • Hoe vind je de juiste klanten, leveranciers, samenwerkingspartners, personeelsleden... via LinkedIn.

Opstarten van persoonlijke LinkedIn Sales Navigator (gratis versie – 30 day free trial)

  • Instellingen en meldingen instellen
  • Geavanceerd zoeken via LinkedIn Sales Navigator
  • Stel je eigen tijdslijn samen (zonder publiciteit) met berichten vanuit je leads
  • Start conversaties met je leads (zonder te connecteren)
  • Zet je lead generatie op automatische piloot
  • Krijg betere introducties vanuit je netwerk
  • Hoe Inmails inzetten om conversaties te starten
  • Genereer leads via je content op LinkedIn (Smart Links)
  • Social selling index gebruiken om meer resultaat te halen