Efficiënt prospecteren

Sales, marketing en communicatie - Sales

Als bedrijf heb je nooit genoeg klanten. Met deze opleiding leren we je nieuwe klanten te vinden.

Broodjeslunch en drankpauze inbegrepen

Heeft je bedrijf genoeg klanten? Natuurlijk niet! Maar hoe geraak je aan nieuwe klanten? 

Actieve prospectie is nog steeds een effectieve manier om klanten te zoeken, te vinden en te binden zeker in deze tijden van sociale media. Het is een noodzaak om je klantenbestand up-to-date te houden én te vergroten.

Het vraagt tijd en doorzettingsvermogen. De weg naar succes loopt via een goede voorbereiding en een correcte opvolging van de contacten. Op een interactieve manier maak je kennis met verschillende prospectie- en acquisitietechnieken.

Onze docent Steven Meel is gepokt en gemazeld door verkoop, marketing, advertising en communicatie. Hij heeft een mooie carrière opgebouwd in verkoop van online en offline media (MTM; Mediahuis en Rossel). Steven heeft ook ervaring in retail (Carrefour) en advertising (Publicis Group). Als Sales Director bij Metro combineerde hij zijn sales ervaring met people management.
Momenteel is hij managing partner bij communicatiebureau KLEIN. in Mechelen.  

Doelgroep

Voor iedereen die nieuwe klanten tracht te vinden maar nog niet op de hoogte is van de laatste nieuwe technieken

Programma

Ervaren docent Steven Meel laat deze topics aan bod komen tijdens de praktijkgerichte opleiding Efficiënt prospecteren:

  • Wat is het verschil tussen Suspects & Prospects?
  • Hoe kan ik beter telefonisch prospecteren?
  • Andere vormen van prospectie;
  • Hoe ga ik om met respons en evaluatie?
  • Administratie van prospectie;
  • Koude prospectie.