Copywriting opleiding: klare taal en het verhaal (module 1)

Sales, marketing en communicatie - Marketing

Wervend schrijven. Schrijven om te overtuigen. Om de lezer te boeien. Met een duidelijk doel voor ogen. Schrijven om impact en resultaat te krijgen, dat is copywriting!

Broodjeslunch en drankpauze inbegrepen

In de eerste module 'Klare taal en het verhaal' van de basiscursus copywriting leer je wat een klare, duidelijke tekst is. Dankzij de nodige praktijkvoorbeelden ontdek je het verschil tussen een oubollige, moeilijke tekst en een actieve tekst die je zal weten te bekoren. Stap voor stap leer je hoe een tekst opgebouwd wordt. Dankzij de tonnen schrijfervaring van Lies worden je de nodige (creatieve) tips aangereikt. Succes gegarandeerd!

Doelgroep

Voor zelfstandigen of werknemers die hun schrijftalent willen aanscherpen en die willen (leren) schrijven om impact en resultaat te krijgen.

Programma

Module 1: Klare taal en het verhaal

Klare taal schrijven

Hoe oubollig wil je klinken?
Hoe moeilijk ga je ’t maken?
Iets tegen korte zinnen?
Maak het zo actief mogelijk, ook voor je lezer.
Structuur is de basis van zowat alles.

Zullen we een verhaal vertellen, of feiten opsommen?
Een mooi opgebouwde tekst is een (koud) kunst(je).
Titel, alinea, kadertekst, streamer.
Zin in mooie zinnen?
Schrijven is schrappen, helaas.
Hulpmiddelen.