Cold Calling - Telefonisch prospecteren anders bekeken

Sales, marketing en communicatie - Sales

Jullie hebben het ongetwijfeld allemaal al wel eens meegemaakt:
Ben je enthousiast aan het bellen voor een afspraak voor een interessante dienst of product, waar je volledig in gelooft, en kom je aan bij uw potentiële klant als de zoveelste beller. En krijg je dus weer een nee of in het beste geval een ja maar… 

Drankpauze inbegrepen

Tijdens deze 2 halve dagen gaan we concreet aan de slag. Geen complexe theorieën maar een aangename sessie met praktische handvaten die je onmiddellijk kunt toepassen in de praktijk. 
We bespreken o.a. de meest voorkomende bezwaren en hoe hiermee om te gaan. En uiteraard gaan we oefenen, niet alleen onder elkaar, we gaan ook effectief bellen. Neem dus zeker je prospectielijsten mee. En natuurlijk zijn wij er om je te coachen in dit proces. Je staat er dus niet alleen voor.

Doelgroep

Voor de beginnende en gevorderde medewerkers in het sales departement die regelmatig telefonisch moeten prospecteren

Programma

Les 1:

We leggen hier de fundamenten van de telefonische prospectie met volgende onderwerpen:

  • Welke competenties zijn nodig om goede telefonische prospectie te doen?
  • Welke fasen zitten er in een goed gesprek?
  • Hoe herken je de verkoopsignalen?
  • Hoe omgaan met bezwaren?

In deze les gaan we niet alleen in op de theorie, maar gaan we ook al een aantal praktische oefeningen doen. Na deze les is gaan de deelnemers aan de slag bij hun werkgever. Ze proberen de aangeleerde technieken uit.

Les2:

Deze 2de les wordt 1 maand na Les 1 gegeven. Samen worden de ervaringen gedeeld. Wat liep goed, wat kon beter? De trainer speelt hier op in met Tips & Tricks en algemene bijsturing.