Klantgericht telefoneren

Help je klanten servicegericht en efficiënt verder aan de telefoon

Insteek

Heel wat medewerkers telefoneren dagelijks met klanten. Toch is het niet altijd even makkelijk om een klant telefonisch verder te helpen. Deze bedrijfsopleiding geeft werknemers handvaten om servicegericht en doeltreffend met telefoongesprekken aan de slag te gaan in zowel makkelijke, moeilijke als onverwachte situaties.

Doel van de opleiding

Tijdens de training ´klantgericht telefoneren´ van 2 dagdelen (6 uur) ligt het accent op het servicegericht en efficiënt telefonisch verder helpen van klanten. De training heeft een driedelig doel.

  • Vooreerst focussen we op doeltreffend communiceren. Heb je de kern van efficiënte gesprekstructuren onder de knie, dan zal je het heel wat gemakkelijker vinden om de touwtjes in handen te houden in je gesprekken met klanten.
  • Vervolgens trainen we het communiceren met impact. Hoe verzekeren we dat de klant het gesprek verlaat met een positieve indruk? Wat hou je steeds in het achterhoofd? Welk methodes zijn foolproof?
  • Ten slotte krijg je communicatiestrategieën om in moeilijke situaties het hoofd boven water te houden en situaties om te keren naargelang je doeleinden.
  • Alle communicatie- en gesprekstechnieken worden geoefend door middel van rollenspellen. We vertrekken in de training steeds vanuit de geldende telefoonprocedures van uw onderneming.

OPLEIDING OP MAAT OF KANT EN KLAAR?

Deze opleiding op maat wordt door onze opleidingsadviseurs aangepast op de voorkennis en noden van u, uw medewerkers en onderneming. De cursus kan volledig naar uw wensen ontwikkeld worden. Wil u liever een kant-en-klare opleiding waaraan u en/of uw werknemers kunnen deelnemen? Ontdek hier welke opleidingen sales, marketing en communicatie binnenkort bij onze coaches van start gaan.