IT service management

Informatica - Software development

Insteek

Elke organisatie voorziet services aan haar gebruikers die ze zelf verzorgt, insourced of outsourced. Veelal is het een complexe mix. De onderliggende processen die ervoor zorgen dat de IT-services op een kwalitatieve manier bij de gebruikers geraken zijn cruciaal.
Deze ITIL opleiding geeft inzicht in componenten en aspecten van een IT-infrastructuur volgens de ITIL norm.

Uw resultaten

U leert procesmatig te denken en ontdekt de voordelen van IT-Service Management volgens de ITIL methode. U krijgt de Best Practices van de diverse Service Strategieën, Support en Service Delivery processen onder de knie. Na het volgen van de opleiding kan u meewerken aan ITIL-implementaties en/of verbeteren van het huidig service management in uw onderneming.

Dit komt aan bod

  • Hoe ITIL helpt de business en de IT-services op elkaar af te stellen
  • Hoe ITIL de kwaliteit en kwantiteit van uw dienstverlening kan verhogen
  • Hoe ITIL de relatie tussen de IT afdeling en klant kan beïnvloeden
  • Wat het doel, de activiteiten en de meetbare resultaten van de processen zijn
  • Hoe om te gaan met de klant-leverancier relatie
  • Praktijkcases zijn een onderdeel van de cursus en het toetsen van deze ITIL mythologie aan uw eigen noden en wensen binnen uw bedrijf zijn meer dan welkom als onderdeel van deze opleiding

Doelgroep

Managers en medewerkers van IT Service departementen, applicatie- en projectmanagers en business managers. Er is geen specifieke voorkennis nodig maar enige affiniteit hebben met IT diensten binnen een bedrijfsomgeving is aan te bevelen.

Op maat van uw bedrijf of kant-en-klaar lespakket?

Deze opleiding kan individueel op maat van uw bedrijf worden aangeboden. Het lespakket wordt dan aangepast op de noden van uw onderneming. Neem hiervoor contact met ons op. Het is ook mogelijk om deze cursus kant-en-klaar te volgen. Ontdek hier wanneer het eerst volgend opleidingsmoment plaatsvindt.